Werken bij ons

Word jij onze nieuwe collega?

Beschik jij over een sterk MEP (Motivatie-Energie-Passie)-gehalte? Ben jij ondernemend en wil jij graag aan de slag bij het grootste farmaceutisch bedrijf in België? Dan is EG de perfecte werkgever voor jou!

Met ruim 30 jaar ervaring is EG de onbetwiste marktleider in generische geneesmiddelen in België.

Bekijk hier onze vacatures en solliciteer direct online

Accountant AP

To ensure FI invoices are timely and correctly recorded

  • Ensure timely recording of FI invoices
  • Check invoice for correctness
  • When issues, check with the respective department and initiate or take the corrective action
  • Record invoice on the correct GL accounts, in the correct segment, the correct company and the correct cost center
  • Ensure invoices are supported with the necessary supporting documents (PO)
  • Record the invoice in accordance with the accounting, VAT and fiscal guidelines

Recording of PO invoices goods

  • Ensure timely recording of PO invoices
  • Match PO, goods receipt and invoice
  • When differences, check with supply and initiate or take the corrective action
  • Record invoice
  • Record the invoice in accordance with the accounting, VAT and fiscal guidelines
  • Update the masterdata for Intrastat purposes in case of goods invoiced

Ensure proper stock control

  • Prepare stock reconciliations
  • Reconcile the stock at third parties with SAP
  • Investigate and record the difference
  • Ensure proper recording of cycle count differences
  • Investigate major differences
  • Ensure all cycle counts are done on a timely basis

Prepare the VAT required documents and reporting

  • Prepare the VAT declarations
  • Prepare the monthly VAT declarations
  • Prepare the IC listing
  • Prepare Intrastat declaration
  • Prepare the customer listing
  • Obtain approval

Assist in the monthly closing activities

  • Obtain detailed transfer order calculations from wholesalers for Neocare
  • Compare with PIT/mobirep and investigate differences
  • Start workflow for CN approval
  • Check CN with calculations

Bekijk vacature

Medical Affairs Advisor

The Medical Affairs Advisor gives medical and scientific assistance to all internal and external customers in order to support and optimize the sales of our products and to ensure all publications are medically and scientifically correct.

  • As Responsible person for Publications & Public Relations, coordinate medical review of country-specific promotional materials to ensure scientific accuracy when needed and clearly express rationale for any objection and sign-off before release
  • Managing possible complaints together with Managing Director and Business Development Director.
  • Giving medical and scientific assistance to all internal and external customers in order to support and optimize the sales of our products:
  • Co-Developing internal training material and providing medical training to the sales force and internal employees and at internal meetings for the relevant product(s) and therapy area(s)
  • Treating all medical related questions coming from external as well as internal stakeholders.
  • Preparing and composing clinical and medical argumentation related to reimbursement files.
  • Giving medical and scientific assistance to all new product developments for Eurogenerics in order to optimize the decision to launch the product or not.
  • Co-developing internal presentations for new projects , new product developments.
  • Preparing and composing clinical and medical argumentation related to new products.

Evaluate new projects by contacting experts, KOL’s etc to have all updated necessary medical information.

Bekijk vacature

Regulatory Affairs Officer

Het beheren van de lifecycle van de geneesmiddelen vanaf de voorbereiding van het registratiedossier tot aan de lancering van het geregistreerde geneesmiddel op de markt, inclusief het opvolgen en finaliseren van nieuwe registraties, de voorbereiding tot market access, het finaliseren van de registratie in Luxemburg en het informeren van betrokken interne departementen om een vlotte lancering te garanderen.

De RA Officer is verantwoordelijk voor het beheren van bestaande registraties in België en Luxemburg en het up-to-date houden van de product informatie van de geneesmiddelen:

  • Het evalueren en analyseren van de product-specifieke documentatie naar aanleiding van Pharmacovigilance Risk Assessment Committee (PRAC) evaluatie, Co-ordination Group for Mutual Recognition and Decentralised Procedures – Human (CMDh) beslissing, European Medicines Agency (EMA) beslissing of een beslissing van Geneesmiddelencommissie voor humaan gebruik in België (safety variaties) en het verzorgen van de interne communicatie hierover naar de leden van de Quality Management Meeting.
  • Het verzorgen van interne communicatie met betrekking tot safety variaties die door Stada gepland worden naar RA-medewerkers.
  • Het voorbereiden, indienen, opvolgen en/of coördineren van safety variaties in samenspraak met Local Pharmacovigilance Officer (LPO) en Regulatory Affairs Manager.
  • Het evalueren, analyseren en voorbereiden van variatiedossiers die aanleiding geven tot wijzigingen van Common Technical Document (CTD) module 3 (Change Controls) in samenspraak met Regulatory Affairs Specialist enRegulatory Affairs Manager.
  • Het samenstellen, indienen en opvolgen van variatiedossiers bij bevoegde instanties in overeenstemming met de meest recente regulatoire richtlijnen.
  • Het voorbereiden, indienen en opvolgen van 5-jaarlijkse hernieuwingen in overeenstemming met de meest recente regulatoire richtlijnen.
  • Het ontvangen, analyseren en beantwoorden van vragen van bevoegde instanties.
  • Het voorbereiden en indienen van ‘Notification de modification’ in Luxemburg.
  • Het voorbereiden, indienen en opvolgen van administratieve afsluitingen op vraag van het FAGG binnen de wettelijke termijnen.
  • Het controleren en goedkeuren van de verpakkingsmaterialen.producten te garanderen.

Het verwerven en onderhouden van kennis mbt nationale en internationale wetgevingen richtlijnen en het toepassen hiervan in procedures en werkinstructies in het kader van het algemeen kwaliteitssysteem van EG.

  • Het lezen van wetgeving, richtlijnen en literatuur mbt jobinhoud.
  • Het bijwonen van informatievergaderingen, werkgroepen en meetings.
  • Het kennen, naleven, onderhouden en verbeteren van bestaande procedures en werkinstructies met betrekking tot jobinhoud in overeenstemming met de betrokken wetgeving en richtlijnen.
  • Het uitschrijven, evalueren en toepassen van nieuwe werkinstructies en procedures in overeenstemming met de betrokken wetgeving en richtlijnen

Bekijk vacature